Summa sidvisningar

tisdag 16 mars 2010

vecka 10 Arbete med lokalen

Krokar och nya mattor i hallen


Gardiner och ljudanläggningen på plats


Engagerade vaktmästare

I veckan har jag varit väldigt aktiv med att ordna till lokalen. Vi har fått tillgång till en lokal i Ahremnarkshuset som ligger precis vid Särlaskolan. Lokalen är idealisk när det gäller att ha drama, det är luftigt, stort och väldigt väldigt tomt. Just därför behövde jag ordna till det, dels få upp hyllor där jag kan ha sakerna, ordna med ljudanläggning så att vi kan ha musik, som är ett måste i en dramalokalen och ordna så att vi får upp gardiner och lite tyg på väggarna så att man får lite behagligare ljudnivå i lokalen med tanke på att 21 barn + ett visst antal fröknar ska vistas där.
Till min hjälp fick jag, som tur var, Särlaskolans snälle vaktmästare Hans och hans kompanjon (som jag tyvärr inte minns namnet på... förlåt). Dessa två hjälpte mig att få ordning på lokalen och det blev Kanonbra! De jobbade snabbt och smidigt och jag fick upp hyllor, gardiner, ljudanläggning och, viktigast av allt, krokar i hallen.
I fredags när barnen kom, för andra gången kunde vi leka fritt, lyssna på musik och dramatisera utan problem. Fredagen jobbade vi kring boken "Grodan och den speciella dagen". Jag berättade sagan för dem med hjälp av dockor och vi dramatiserade den efteråt tillsammans. Vi började passet med att trolla fram en present tillsammans och nästa gång vi ses ska vi öppna presenten och se vad den innehåller.
Det finns fortfarande mycket att jobba med , dels när det gäller lokalen och dels med barngruppen. längtar efter att få komma ut med dem och ha dramaäventyr ute, där det kan få leka fritt och inte ha allt så uppstyrt. då får de möjlighet att verkligen leka och integrera på egna villkor. Våren, dröj inte för länge nu, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar