Summa sidvisningar

fredag 7 maj 2010

Vecka 18 Arbetet fortsätter...




I veckan har jag haft musikdrama med de nya förskolorna, Hestra Midgård, Hallatorpen och Hällegården. Det är fascinerade att se att barnen hänger på så fort. De lär sig mitt namn, Ceasar, Janati. De vet precis hur allt går till. Det finns en otrolig stor fördel i att jag är runt på dessa förskolor nu. Barnen lär känna mig och mitt sätt att bemöta dom och jobba på.
I veckan har jag träffat integrationsgr. 2 för andra gången. Barnen är varma i kläderna, det dröjer inte länge förrän de kan varandras namn. Tyvärr blir det svårt att träffas de närmaste två veckorna framöver då det är helgdag nästa torsdag (Kristi Himmelsfärds dag) och torsdagen efter kommer barnen till "Förskolans dag". Det betyder att vi i praktiken bara ska träffas en gång till vilket gör att integrationsgrupp 2 har träffat varandra endast 3 gånger. Vi får se hur det utvecklar sig i slutändan.
Idag Fredag, kom integrationsgrupp 1 till Dramalokalen. De var färre barn idag för att Positivgården fick vara kvar hemma på grund av personalbrist. Det gjorde att barnen som var där fick tillfälle att leka och se varandra i liten grupp och flera barn som inte vågar ta för sig blir mycket modigare då.
Idag hade vi en liten sångsamling och lite rytmik. Vi lekte även leken "clownen och näsan" en lek som är som "hunden och benet" . Den har vi kommit på i integrationsgr.2 och där är den väldigt populär. Den är "lagom farlig" för barn som är lite blyga. De flesta vågar ligga i mitten och ha en clownperuk på. Om de vågar de så vågar de alltid gå runt med clownnäsan och lägga den i någon kompis händer.Och då har man varit modig och tagit ett steg i in i rampljuset. Min ambition är att de ska våga leka med varandra och göra saker inför varandra som grupp.
Jag tror vi kommer att lyckas med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar