Summa sidvisningar

måndag 8 mars 2010

Vecka 9 Förberedelser...

Invigning i Dramalokalen


Lite snacks...


och ballonger!


I veckan har jag haft fullt upp med att få ordning på lokalen. Det blev beslutat ganska sent i processen att vi skulle vara i ahremarkshuset som det var tänkt från början. Det har varit mycket fram och tillbaka och i veckan har jag både skottat, försökt få igång elen och ringt desperat efter städare som kan utföra jobbet innan fredag, då barnen kommer. Jag har varit frustrerad ett antal gånger men förstått att vissa saker kan jag inte rå över och släppt taget. I slutändan har det ordnat sig. Städningen blev halvt klar dagen innan och elen kom på samma dag. Jag införskaffade vädringställ och klädhängare till hallen, för att barnen och personalen skulle ha någonstans att göra av kläderna och hallmattor de kunde ställa skorna på. Det var pirrigt, nervöst, det har varit en sån vecka överhuvudtaget. Jag hann skotta bort det sista innan gruppen kom och VIPS var de där! Blyga och försynta, bubblande av skratt och nyfikna. Fröknar som bara hade sett varandra tidigare fick chans att bekanta sig och efter lite sång och lek tyckte jag att vi alla blev lite varma i kläderna. Speciellt några barn som fann varandra direkt och tyckte det var spännande att utforska lokalen tillsammans.
Dagen till ära så hade jag förberett invigningsfika och när allt var klart fick jag en känsla av att det här kommer att bli riktigt bra. Hela rummat andades positivism, spänning och nyfikenhet.
Om nu lokalen kan fixas till så att det blir ännu bättre finns alla förutsättningar till lyckade möten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar