Summa sidvisningar

måndag 31 maj 2010

Vecka 21 Avslutning


På "djurrunda" i skogen


En riktig ekorre...


Imse vimse spindel


På väg till lekplatsen




Låt leken börja!


Kram Qamile, tack för den här tiden!

Den här veckan har jag avslutat alla grupper för den här terminen. Jag har haft musikdrama för sista gången den här terminen på Hestra Midgård, hallatorpen och Hällegården. Känns sorgligt att jag inte kommer att träffa alla sexåringar som ska börja i förskolan något mer.
Jag kommer i alla fall att träffa en del innan sommaren då jag ska vara med och hjälpa till på en del avslutningar. Det är positivt för mig att träffa föräldrar också, då jag sällan gör det spontant i jobbet. Kan passa på då att berätta mer om integrationsprojektet.
Då vi har valt att i det här projektet jobba främst, dvs integrera fyraåringar så behöver man ta hänsyn till fyraåringens natur och utveckling. Barnen har varit fantastiska att ha med att göra, väldigt bejakande och fantasifulla men också väldigt små och blyga. Det faktum att de har fått byta miljö när der har kommit till min lokal har gjort att ett av målen har varit att få de att känna sig bekväma och kanske lite då och då släppa sina fröknar. Det gäller förstås inte alla barn, för vissa har det varit väldigt lätt och naturligt ända från början.
I torsdags träffade jag integrationsgrupp 2 och hade avslutning med dom i Ramnaparken. Vi gick en runda i skogen och letade efter djur i naturen, samtalade om dessa djur och sjöng sånger om dom tillsammans. Anledningen till att det blev just ramnaparken var att vi ville se hur den naturliga och spontana leken och integrationen sker bland barnen. Och de lekte, spontant och fritt. Därefter delade jag ut  sommarkort och en gåva som ett minne för den här tiden till alla barn och personal. Vi fikade och kramades. Tack för den här tiden!

En liten sångstund



Vad gör man med ett fallskärm?



Glad sommar!

Med grupp ett hade vi avslutningen i lokalen. Vi sjöng och lekte och jag delade ut sommarkort till alla.  Jag hoppas inte alla barn har glömt mig till hösten. Jag tror det är viktigt att fortsätta arbetet i höst också och hjälpa grupperna att inte tappa bort varandra. Dels ska jag planera in att vi ses tre eller fyra gånger men också att de själva får ta initiativ och börja brevväxla amed varandra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar