Summa sidvisningar

fredag 14 maj 2010

v.19 Veckorna flyger iväg...

Tiden går fort och det gäller att hinna med allt man planerat. Arbetet fortsätter med de tre nya förskolorna. Det går bra, trots att de är så olika och har så olika åldersblandade grupper. Hallatorp t.ex har grupper med väldigt små barn och jag har anpassat musikdramat till det, vilket innebär att jag inte riktigt kan göra samma saker med alla grupper. På Hällegården är grupperna mer jämna i åldern och majoriteten av barnen är äldre vilket betyder att det krävs mer avancerat planering och jag kan gå fram snabbare med dessa grupper. Det är otroligt roligt arbete och jag får träffa så många barn! Och får lära mig deras namn också...

I veckan när jag var på Hestra Midgård berättade en av personalen, som håller på och kompletterar till förskolelärare att hon vill skriva sin uppsats om Integrationsprojektet. Hon skulle fokusera främst på förväntningarna och tankarna om projektet som personal, föräldrar, rektorer och jag själv har. Hon skulle fundera mer på hur hon vill lägga upp det men jag blev oerhört glad över detta och tycker att det ska bli spännande att ta del av vad hon får fram.

Det är många förskolor som jag är på och även Öppna förskolan som frågat om jag kan tänka mig att vara med och spela på deras olika avslutningar. Jag tyckerv detta är otroligt positivt då jag får chans att träffa föräldrar och de får chans att se vem jag är och att jag då kan presentera och prta om projektet under avslappnade former.

Nästa vecka är det Förskolans dag på torsdag! Det kommer ca 300 barn på vår "Allsångsföreställning" det ska bli spännande!

I veckan har jag bland annat jobbat med ett utskick till alla förskolor om hur de kan ta kontakt md varandra i förväg, genom brevväxling exempelvis och bygga upp en nyfikenhet hos barnen om varandra. den ska skickas ut i nästa vecka och vi får se vad det ger för resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar