Summa sidvisningar

fredag 24 september 2010

Föräldrarinformation!

Jag har funderat väldigt mycket kring hur man ska få föräldrarna att bli mer engagerade i projektet, hur man ska hålla de informerade om vad som sker. Där har tex Öppna förskolan på norrby varit ett viktigt forum, där jag återkommande har varit med som frukostgäst på fredagar och berättat om projektet och syftet med det. Jag har också pratat med förskolorna jag jobbar på om att nämna mig och projektet i månadsbrev eller om de har veckobrev. Men det som har varit mycket positivt och givande var när jag en morgon klev in på Norrbygården och såg att de mycket bra och pedagogiskt hade tagit initiativet till att faktiskt ganska ingående informera barnens föräldrar om exakt vad de gör tillsammans med mig. De har gjort iordning en ganska stor anslagstavla där de för varje vecka beskriver, dels med text och bilder vad vi har gjort på dramat och musikdramat. här är en bild på hur det ser ut:





Informationstavla till föräldrar







Jag kan bara säga att det gläder mig och att jag känner stort engagemang och stöd från personalen! Tack Norrbygården och Bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar