Summa sidvisningar

måndag 6 september 2010

Vecka 36 Nu börjar det...

Idag har jag haft min första dag ute på fältet. Jag har längtat efter att få träffa barnen och se små ljus tändas i deras ögen. Ögon som tindrar av lek och äventyrslust! Jag tänker ofta på hur lätt det är att tända dessa ljus men även att släcka dem. Vi pedagoger är så viktiga, vårt förhållningssätt, vår energi, vår ork, vår glädje. Allt smittar av, allt tar barnen in.
Den här veckan jobbar jag mycket med samarbetsövningar i mina dramapass. Att se hur roligt det är att leka tillsammans, att alla får vara med, att alla hjälps åt är viktigt i grupper, mycket p.g.a att det förhoppningsvis smittar av sig på resten av dagen och bygger stommen till vår värdegrund.
Idag har jag varit på Kastanjen och på Humlan. Det har varit spännande både för mig, personalen och barnen!
Imorgon ska jag träffa barnen på Norrbygården och Rönnen!

Hälsningar Andrea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar